FANDOM

ReimuUFO

Nazwa:

博麗 霊夢(はくれい れいむ)(♫)
Reimu Hakurei

Rasa:

Człowiek

Zdolności:

Pieczętowanie/moc oczyszczania, dobra intuicja, zdolność do przywoływania mocy bogów, latanie

Wiek:

Nastolatka

Zawód:

Kapłanka

Miejsce zamieszkania:

Świątynia Hakurei

Opis wyglądu:

  • (Touhou 1-5): Fioletowe oczy, długie, fioletowe włosy, w które wpleciona jest duża, czerwona kokarda. Ubranie biało-czerwone, przypominające tradycyjny strój kapłanki.
  • (Touhou 3): Tak jak wyżej, oprócz stroju, który zamiast barw czerwono-białych przybrał kolory zielono-białe.
  • (Touhou 6 i 7): Ciemnoczerwone oczy, czarne włosy z dużą czerwoną kokardą, często trzyma różdżkę (gohei) razem z wieloma papierowymi pieczęciami przyczepionymi do wstążek. Ubrana w czerwono-białą sukienkę, podobną do stroju kapłanki z luźnymi rękawami odsłaniającymi jej ramiona, oraz czerwoną chustką na szyi.
  • (Touhou 7.5, 10, 10.5, i 12.3): Tak jak powyżej, z różnicą, że chustka na szyję jest żółta.
  • (Touhou 7.5 i 10.5): Tak jak powyżej, z różnicą, że sukienka nie jest czerwono-biała, lecz czarno-biała.
  • (Touhou 8): Tak jak w 7.5, 10, 10.5, i 12.3, z różnicą, że jej włosy są ciemnobrązowe.
  • (Touhou 9): Tak jak w 8, lecz jej chustka na szyję jest granatowa. Przez Touhou 1-9 jej włosy urosły. Początkowo miała je do ramion, a teraz do pasa. W Touhou 11 znów ma je krótkie.
  • (Touhou 9): Jak wyżej; Zmiana sukienki z czerwono-białej na niebiesko-białą.
  • (Touhou 11): Tak samo jak w 9, tyle że do jej chustki na szyję zostaje doczepiona żółta kokardka. Włosy do ramion.
  • (Touhou 12): Jak powyżej, jej chustka na szyję jest ponownie żółta, a włosy Reimu urosły nieco za ramiona.

Znajomości:

Występowanie:

Titles:

See Character Titles

Informacje ogólneEdytuj

Reimu Hakurei jest jedną z głównych postaci w seriach gier Touhou, występującą prawie w każdej z nich. Jest jako jedyna kapłanką Świątynii Hakurei. Zazwyczaj ma obowiązek badać niewyjaśnione zjawiska na świecie.

We wcześniejszych grach duchowe zdolności Reimu były bardzo ograniczone. (W Highly Responsive to Prayers nie mogła nawet bezpośrednio ranić wrogów). Płynący czas sprawił, że Reimu rozwinęła swoje możliwości do tego stopnia, że mogła użyć Yin-Yang Orb - specjalnych amuletów połączonych z jej własną (nadal niewielką) duchową mocą, dzięki czemu mogła walczyć efektywniej. Pomiędzy Mystic Square i Embodiment of Scarlet Devil zakończyła rozwijanie swoich zdolności latania przy użyciu jej własnych mocy. (Wcześniej polegała na Genjii'm - jej znajomym żółwiu, podróżując na nim w odległe miejsca, lecz koniec końców i tak nie latała w Highly Responsive to Prayers).

Jest zazwyczaj przedstawiana jako nerwową, niecierpliwą, a także posłuszną osobę (w końcu świątynia nie upadła pod jej opieką), oraz optymistkę - czasem aż zbyt wielką. Jest wyrozumiała wobec wielu jednostek, co prawda jest parę osób, które stają się jej rywalami podczas pierwszej gry, w której się pojawiły (nie jest powiedziane, że nie wrabia się w kłótnie po pierwszym spotkaniu), a jej świątynia stała się nieszczególnie ulubionym miejscem dla niektórych dziewczyn z Gensokyo.

CiekawostkiEdytuj

  • Znaki nazwiska Reimu "博麗"(w rōmaji: Hakurei) dosłownie znaczy: "poważna towarzyszka", pierwszy wyraz "博" (Haku) znaczy "lekarz" lub "przedstawienie", a "麗" (Rei) oznacza "kochana", "pełna wdzięku" i "piękna". Jej imię "霊夢" (w rōmaji: Reimu) znaczy "proroczy sen", lub "wizja", pierwszy wyraz "霊" czytany jako "Rei" oznacza "duch" lub "duszę", a "夢"(w rōmaji: Yume) jest czytany jako "Mu" i znaczy "sen".
  • Nazwisko Hakurei jest także inną nazwą na sake, twórca serii Touhou - ZUN jest znawcą napojów alkoholowych tak dużym, że fani często zastanawiają się nad tym, czy ZUN może być alkoholikiem.
  • Reimu pojawiła się jako postać, którą można grać w każdej grze Touhou, która została oznaczona liczbą całkowitą.
  • Reimu jest drugim ekstra bossem w grze Shuusou Gyoku z serii Seihou.
  • Reimu oficjalnie pojawia się jako "Latająca kapłanka" w Graffiti Kingdom, gdyż ZUN został wciągnięty w produkcję tej gry.
  • Reimu pojawiła się na okładce wszystkich PC-98 gier Touhou - od pierwszej gry z serii do piątej.
  • Przed pojawieniem się gry Embodiment of Scarlet Devil nikt wcześniej nie widział latającej Reimu. W poprzednich grach gdy Reimu potrzebowała dotrzeć w jakieś odległe miejsce, jeździła na jej znajomym żółwiu - Genjii'm.
  • Mimo iż wiele jej opisów sugeruje, że Klan Hakurei i kapłanka Reimu żyje dość długo w Gensokyo, aby uważać ten klan za antyczny, nigdy nikt nie wspomniał o członkach rodziny Reimu, ani o jej przodkach. Oryginalnie rozpoczęła się historia o Reimu, która mieszkała samotnie w świątyni, ale niektóre rzadziej zauważane postacie takie jak Mima lub Shingyoku są znane z tego że często przebywają w świątyni lub okolicy.
  • Być może istnieją dwie lub więcej Reimu. Fani sugerują, że Reimu z gier PC-98 i Reimu z gier Windows mogą być dwiema różnymi osobami. To bardzo nielogiczne, gdyż Yuka pamiętała dawną Reimu, Alice pamiętała dawną Reimu, a ZUN używał nowego kanji aby odwołać się do poprzedniej Reimu.
  • Jej odsłonięte pachy w grach Windows są czasami tematem żartów.
  • Drastyczne zmiany koloru skóry Reimu, zauważalne szczególnie w Mountain of Faith, gdzie jej skóra pojawia się w kolorze żółtawym i uniesione brwi są tematem różnych teorii i żartów, że Reimu jest nieumarłym zombie.
  • W Imperishable Night Reimu jest jedyną postacią, której partnerka nie zwraca uwagi na zagrożenie płynące ze strony księżyca w pełni.
  • Grając tryb opowieści Yukari w Scarlet Weather Rhapsody Reimu się załamuje i płacze po tym jak Yukari pokonała Tenshi i zamieniła po raz drugi Świątynia Hakurei w gruzy. Sakuya i Youmu wyglądały na bez pomocne. (Suika oferuje pomoc w odbudowaniu). Tutaj Reimu po raz pierwszy i jedyny raz płacze.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki