FANDOM

Granica Hakurei (Hakurei Dai-Kekkai, dosłownie Wielka Granica Hakurei, 博麗大結界) jest to granica pomiędzy Gensokyo a światem zewnętrznym. Powstała w roku 1884. Rok utworzenia wyznacza rok 0 w historii Gensokyo. Często określana jako "Granica", "Bariera Hakurei", "Wielka Granica", itd. Wiadomo, że na granicy zlokalizowana jest Świątynia Hakurei. Przypuszcza się, że gdzieś na granicy mieszka Yukari Yakumo (chociaż w innym miejscu niż świątynia).

Jest to najpotężniejsza granica w całym Gensokyo. Została ona dodatkowo wzmocniona przez youkai. Yuyuko twierdzi, że nawet Yukari nie byłaby w stanie stworzyć takiej granicy(sama od początku). Nie jest ona jednak całkowicie nie do przejścia. Przykładem może być wiele osób (Reisen, Chiyuri, Yumemi, Maribel, Sanae, Kanako, Suwako i wiele innych), które przez nią przybyły. Nawet całe budynki (Świątynia Moriya, Rezydencja Poltergeistów, Rezydencja Szkarłatnego Diabła) zostały przetransportowane przez barierę.

Świątynia Hakurei miała być jedyną bramą pomiędzy Gensokyo a resztą świata - ta Shintoistyczna świątynia znajduje sie po obydwu stronach. Z tego powodu można w niej znaleźć wiele ciekawych rzeczy, które przedostały się ze świata zewnętrznego. Czasami rózni ludzie błąkają się w pobliżu granicy. Są oni zawracani a ci, który nalegają żeby zostać są umieszczani, ze względów bezpieczeństwa, w Wiosce Ludzi. Czasem grupy youkai wychodzą na zwenątrz aby pololwać na ludzi(są oni ich przysmakiem). Swoje działania ukrywają za pomocą magii(pozorują zaginięcia, wypadki, itd.). Reimu (będąca właściwie strażnikiem bramy) raczej nie wspiera tego typu działań. Przypuszczalnie więc youkai znają sposoby na przejście przez granicę - w końcu same ją wzmacniały. Możliwe, że wszystkie tego typu "wypady" są organizowane przez Yukari.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki